Digital Signage in Shibuya

   I have been taking notice of " Digital Signage" which can often be seen in large districts such as Shinjuku, Shibuya and so forth. This is one form of adverts and has increased in visibility in suburbs.  I think the adverts are displayed intensively in one area like suburbs. This scenery brought endless surprises to me when I was watching DS in Shibuya's subway station at first, 

(I thought  it's like  hanging  scrolls which are  ”moving and rolling”, so watching DS,  foreigners  will be amazed a t the latest Japanese technology.) 
   One of the advanteges is that it has pedestrians attracted because DS is constantly moving and changing its contents suited to the season, popular things, and messages the company wants to convey. I was stunned watching the "Digital Signage" at confectionary corners in Hikarie department store. At a moment  I passed in front of the DS, the DS displayed the recommended- sweets and foods this month. The smart advert recognizes gender and ages by scanning your face through the sensors which is included in DS to introduce the recommended-sweets and foods. In short, there are various contents which is suited to gender and ages.
    while, the disadvantage is that it pops out on the Internet anytime and anywhere when opening your laptpop, PC  and smart phone. We can't escape from DS in a society where we are using technological epuipment. Even though we see DS on the way going to work and back  home, in our daily life and work, we must be careful not to respond too much to it because it hasn't fallen under the law yet.
  As a result , it is critical  that the border between public and private space may be little less distinct and then, it could invade your mind and mentality as naturally.
 
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  わたしは新宿、渋谷といった主要な地区でよく見ることができる”デジタル・サイネージ(電子看板)”にずっと思っていることがあります。都市のようなある地区で集中的に、デジタル・サイネージの広告が写しだされています。この全景はわたしが初めて渋谷の地下鉄の駅で目にした時、私に容赦ない驚きをもたらしました。(”動いて回る”掛け軸みたいだと思いました。だから、外国の人が最新の日本のテクノロジーをみたら驚くだろうと。)
   看板の利点の一つは絶え間なく、デジタル・サイネージが企業が伝えたいメッセージ、流行りの物、季節にあったコンテンツに動き、変わっていくので、歩行者がDSの広告に引き寄せられていくことにあります。ヒカリエのお菓子コーナーにあるDSの広告を見たときわたしは驚いてしまいました。そのDSの広告の前を通り過ぎたとき今月のおススメのスイーツとフーズを写し出しまた。その賢い広告はDSに取り込まれているセンサーを通じ、あなたの顔をスキャンすることで性別と年齢を判断し、おススメのスイーツをフーズを紹介します。要するに、性別と年齢に見合った様々なコンテンツがあるのです。
   一方、不利な点はあなたがラップトップ、PCとスマートフォンを開くといつでもどこでも、インターネット上で広告が現れることです。わたしたちはテクノロジー機器を使う社会にいるのでDSから逃れることができないのです。わたしたちが日常の生活と仕事、家に帰るまでの途中でDSをみることがあるが、まだDSの広告が法のもとで被ることはないのであまりDSの広告に過剰に反応しないように留意しなければならないのです。
  結果として、公の場とプライベートの場の境界線がほとんど分けることができなくなるかもしれないということとそして、あなたが普通にしている時あなたの心と精神的状態に侵入しうるかもしれないことを危惧します。
 
   
 

 

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