Chocolate exhibition

 What is this locomotive made from?
(This below picture)
 

f:id:yuca15:20130316111117j:image

 
This locomotive is made from chocolate.
I took a picture when my friend and I went to see a chocolate exhibition.
We gazed at a chocolate-made coelacanth in addition to the locomotive.
I think the chocolate exhibition made it easier for children to learn the origin, the history and how to make chocolate; so,the exhibition was crammed with many families. We learned the process of changing cacao beans into chocolate, and we viewed chocolate pots used for drinking chocolate in foreign countries.These chocolate pots highly represent indigenous culture.
  I was fascinated by chocolates that Japanese chocolate makers had sold at supermakerts and convenience stores.Do you know Kyoro-chan's chocolate? I really loved Kyoro-chan's stamp which was a ittle complimentary gift. You could get when you buy the chocolate in stores.It was popular with my classmates in high school times. It reminds me of Kyoro-chan's collection. Many confectionary makers displayed their own products in those days,for instance, Koara no march, Toppo and Ghana chocolate as well as Kyoro-chan.I was so excited to compare them with the products of these days.
  I just heard that Chocolate Happy Land was held in Shanghai on Jan. 18
It exhibited a chocolate Mona Lisa, a Leaning Tower of Pisa and Michelangelo's David and so on. While Chocolate Wonderland was held at the same time, there was a special feature of Raunway show with clothing made from chocolate.The photograph corner decorated with chocolates was set up for pairs of lovers.
  The content was certainely different at both exibitions, but I guess the exibitions have the same aim to spur demend in China.It seems that the Chinese don't care for sweets and have little familiarity with chocolate. Many companies builds chocolate up as a luxuary present in order to suit Chinese preferences for luxuary and giving presents to others. China embraced the trend from coffee to smartphones, and may become the world's largest chocolate consumer. I thought that Japanese exhibition might have been held for the purpose of the spreading consumer interest as well.
 

f:id:yuca15:20130316111123j:image

f:id:yuca15:20130316111120j:image

 
 この機関車は何から作られている?
チョコレートから作られている機関車です。
友人と一緒に展覧会に行った時に撮った写真です。
私は機関車に、シーラカンスにもまじまじ見ていました。
チョコレート展は子ども向けに、チョコレートの起源、歴史、作り方をわかりやすく説明していました。
そのため、家族連れでいっぱいでした。
私と友達はカカオ豆がチョコレートに変わる工程を学び、諸外国のチョコレートドリンク用のポットを眺めていました。私はスーパーマーケットやコンビニで、日本のチョコレートメーカーが一昔、売っていたチョコレートに夢中になっていました。キョロちゃんのチョコレートを知っている?
私は当時、おまけのキョロちゃんのスタンプが好きでした。お店でキョロちゃんのチョコレートを買うとついてきていたのです。キョロちゃんスタンプは高校時代、クラスメイトの中で流行りました。この展示は私のキョロちゃんスタンプの収集を思い出してくれました。
たくさんの製菓メーカーが、当時の自社チョコレートを展示していました。例えば、コアラのマーチ、トッポとガーナ―のチョコレートとキョロちゃんのチョコレート。今の商品と比べることができとてもわくわくさせられました。
ちょうどその頃、私は1月18日に上海でChocolate Happy Landが開催されたことを知りました。
チョコレートのモナリザピサの斜塔ミケランジェロなどが展示されていました。一方、同じ時期に、Chocolate Wonderlandが開催され、こちらはチョコレートで作られたドレスを身にまとうランウェイショウ―が目玉作品でした。
また恋人同士のためにチョコレートで装飾された写真コーナーが設置されました。
両者の展覧会の内容は明らかに違うが、私はチョコレートの需要を増やすとの同じ目的があると思います。
中国ではチョコレートをあまり、好まず、親しみもないのです。そのため、企業は中国の高級品好みと贈り物をあげる志向に合わせてチョコレートを高級品の贈り物として構築している。中国はコーヒーからスマートフォンと流行に取り組み、もしかしたらチョコレートの消費を世界の中でリードしていくかもしれない。
私は、日本のチョコレート展も同じくチョコレートの消費需要を増やすために開催されたのかもしれないと思いました。

f:id:yuca15:20130316111126p:image